Penamat October yang kurang enak, November kita buka buku baru

Saya baru pulang dari kampung malam tadi. Ia bukanlah holiday yang terbaek, sebab saya kena cerry berry pula kali ini. ciss betul. Ini mesti gara-gara makan banyak seafood dan cili di restoren de nangka malam sabtu haritu. Natijahnya, saya tek pergi pon kenduri kawan kat Melekek. Hubby je pergi, bawa 3 angel... Aina, Lala, dan Juwita. hambikk, 3 anak teruss~~ haha~


Saya potong rambut. Tapi tak pendek pun. haha~ saya potong "bang" saya kasi pendek saja. Potong senget ala-ala korean model. wakakaka~~~ lepas ni kena amik gambar comel-comel.. tapi tak ada maknanya juga, sebab bukan ada rambut pon dalam gambar nanti.. hahaa~~


Video deco kek pon tak buat. Sebab kak Yang masuk kerja ahad saja. sabtu dia ada kelas lagi. huuu~~ tak de rezeki. Rugi juga rasanya.. tapi apa nak buat.... lain kali sahaja lah.


Kesimpulannya, tak ada apa yang boleh diceritakan untuk balik kampung kali ini, sebab saya cerit birit, jadi semua perkara tergendala. owh... perutku yang manja ini... sangat mengada-ngada~

Definitely not a good way to end the month. Tapi itu kisah lama, bulan October dah berlalu, kini mula bulan November.


ok, hari ini Isnin. 1 November 2011. Hari yang elok untuk menetapkan matlamat baru. yess!!!!


Today is the day to renew your vow,
without thinking about the how~


suka quote di atas, saya dapat di buku yang saya baru beli minggu lepas.


Oleh itu, my vow for this month,


1. I will never munching on junk food in front of laptop and TV anymore


2. I will never take snack late at night


3. I will not having dinner after 8 o'clock


4. I will drink 2 liters of plain water


5. I will do pilates & yoga moves in the morning before i take a bath


6. i will wake up earlier, so that i have time to do my yoga session, and make breakfast.


7. I will control my caffeine intake, limit to 2 cups a day max.


8. I will do gardening every saturday and sunday


9. I will never eat process food anymore. I will only eat fresh food.




Comments

Popular posts from this blog

Menempah penginapan percutian dengan AirBNB

5 percutian musim panas luar biasa di Melbourne dan Victoria

Barangkali ada hidden jewel di Batang Kali.

Membeli belah barang dapur untuk seminggu. RM100 Cukup kah?