Posts

Showing posts from June, 2018

Wonthaggi: arang batu, kincir angin dan pantai

Image
Beberapa bulan lepas kami sekeluarga telah mengambil cuti pendek bersempena cuti sekolah. Pikir punya pikir, akhirnya aku memilih untuk ke Wonthaggi. Kereta sudah disewa 2 hari, dan aku pun booking lah cabin melalui AirBNB 2 malam. Begini lah rupanya cabin yang kami duduki:


Macam ni rupanya cabin ni dari depan.

Dari hadapan rumah, macam ni pemandangan halaman depan rumah

Ruang tamu, belakang tu dapur.

Dapur dan ruang makan.

Dari pintu depan, koridor menuju ke ruang tamu. Ada 3 bilik tidur kat sini


Wonthaggi ini merupakan sebuah pekan yang sunyi. Tapi nak kata penduduk sikit pun tidak. Pasaraya Coles dan Woolworth dia lagi besar dari yang ada dekat dengan rumah aku kat Carlton North tu ni. Big W pun ada, eh lengkap lah. Walaubagaimana pun, lepas pukul 5 petang memang kebanyakan kedai dah tutup, kecuali Coles dan Woolies. Dibuat pula waktu kami bercuti itu cuaca mendung dan ribut pada waktu petang., Namun itu semua tidak menghalang kami untuk menikmati percutian sepenuhnya. Pertama, cabin in…